fredag 14 december 2012

Stadens lucia 2012

För ovanlighetens skull var jag ute i god tid för att spana in luciakröningen på torget. Givetvis startade tåget från Hagalund en halvtimme senare än vad som informerats och det blev väldigt kyligt att vänta i -4 grader och lite snöyra. Vågade inte gå in till Torghallen heller med risk för att missa när de kom. Däremot gick jag in för att värma mig strax efter att de anlänt och kom ut igen precis lagom till att de skulle åka iväg. Vad de gjorde på scenen på torget, har jag alltså ingen aning om. Men några bilder fick jag ju och det är det som räknas! Julmyset jag sökte får man av att titta på bilderna i efterhand. Men ack och ve att stå på torget var inte alls mysigt, snarare iskallt och långtråkigt.


Varmt och mysigt här inne i alla fall :)

Inga kommentarer:

web analytics