söndag 17 mars 2013

Norrsken

Gick och småpratade med en kompis på väg hem från zumba ivkäll, då norrskenet plötsligt uppenbarade sig. Jag har inte sett det på väldigt, väldigt länge. Vi var lika fascinerade båda två och stod en bra stund och beundrade fenomenet. När jag kom blev det en snabbis med kameran på balkongen innan jag skickade ut Johan med sin rallykamera. Han lär nog få bättre bilder än mig har jag på känn :)

Nu är jag ledig två nätter i rad och ikväll tänker jag bara slappa i soffan framför teven och kanske till och med somna där. Men innan det blir det en skön dusch för att tvätta bort zumbasvetten. Beach 2013 närmar sig allt för fort förresten. Tror ja håller mig borta från stranden även i år så att det problemet löst!




Övriga nyheter är att jag körde på ny rekordtid i morse, 3h och 16 min, och det börjar bli så snabbt att tiden nu bara kan slipas med enstaka minuter. I alla fall medan det ännu finns snö, sommartid kan det kanske gå på tre timmar. Intressant att det gick så bra i idag med tanke på trippel-30-årsfesten vi var på igår och att jag var dödstrött inatt. En härlig fest med god mat. Önskar i efterhand att jag hade orkat vara lite mer social och inte bara hänga med näsan i Cokismuggen.

Mommo var hemma med Vincent under tiden och de lär ska ha haft det riktigt bra, dessutom med besök av Mobbo. Tyvärr har sonen lyckats fånga upp en förkylning den senaste veckan. Stakcaren hostar och är slemmig i halsen, vilket leder till att han är missnöjd och har sovit dåligt idag. Hoppas det är bättre redan imorgon!

Inga kommentarer:

web analytics