söndag 24 januari 2016

Vincent möter skrivbordshörnet

Vi som hade det så trevligt med söndagsdisco då Vincent plötsligt slår huvudet i bordshörnet. Misstänker han trampade på någon av de tusen bilarna som ligger golvet och tappade balansen. Ett nätt hack i pannan var resultatet. Jag försökte ringa Malmskas jour för att fråga om jag behöver komma dit, men de svarade såklart inte. Ringde Johan istället och nu har jag plåstrat och kramat om gossen som för tillfället myser framför teven. Det blir nog bra!



Som information till mig själv, när jag läser detta någon gång i framtiden, har jag jobbat kväll denna vecka. Borde inte vara speciellt trött egentligen men har ändå sovit bort hela gårdagen och hela förmiddagen idag. Kronade det med en pizzadejt med Heidi när jag just vaknat. Söndag säger jag bara.

Den stränga kylan ute har gett med sig lagom till att jag kom på att man kunde tvätta mattorna i pudersnön. Kanske jag får flera chanser. Bilen har för övrigt startat varje dag, till och med i -30 utan motorvärmare efter en heldag på jobbet. Opel må vara skrot, men det startar!! Ska passa på att skryta nu och jag kommer garanterat att lämna på vägen bara just därför.

Inga kommentarer:

web analytics